piątek, 18 listopada 2016

Daj włos.

Zdrowe, piękne, długie włosy. Która z nas o nich nie marzy? 
     Założę się, że chociaż raz, któraś z nas pragnęła być posiadaczką pięknych, długich włosów i próbowała je zapuścić, skutecznie lub też nie. Pamiętacie pewnie to wyczekiwanie, to oglądanie włosów codziennie czy chociaż urosły o milimetr.
      Jednak, niektóre z kobiet na wymarzone,długie włosy muszą czekać nieco dłużej, ponieważ na skutek chemioterapii tracą tak ważny element ciała każdej z nas, nadający nam kobiecości, jakim są właśnie włosy. Nie oszukujmy się, strata ukochanych włosów dotknęłaby niejedną z nas.



     By pomóc takim kobietom, dziewczynkom a także nastolatkom, które zostały dotknięte chorobami nowotworowymi, w których wyniku straciły swoje piękne czupryny, powstały fundacje, które zbierają włosy na peruki dla nich. Ja interesując się tym tematem od ponad roku znalazłam dwie takie fundacje: Rak'n'Roll  oraz WeGirls

     Wiele kobiet jest przywiązanych bardzo emocjonalnie do swoich włosów, nic dziwnego, jest to atut naszej płci. Pamiętajmy jednak, że włosy to nie ręka i odrosną, więc może warto oddać chociaż 25 centymetrów swoich włosów? Dla nas to tylko kilka centymetrów, dla osób dotkniętych tym problemem to szansa na ponowne zaakceptowanie siebie i uniknięcie licznych miłosiernych spojrzeń przechodniów.


 
    Wiem, że nie tak łatwo pożegnać się z długością swoich włosów, ale nie musicie robić tego od razu! Ja postanowiłam zapuścić swoje włosy i przeznaczyć je dopiero dla Fundacji, gdy po ścięciu wymaganych co najmniej 25 centymetrów będą sięgać mi do ramion.  Nie musimy ujmować sobie z wyglądu! Wystarczy po prostu zapuścić ich odpowiednią ilość i ściąć do poprzedniego stanu. Ja staram się już swoje włosy zapuszczać już od roku i dzięki mojemu postanowieniu skończyłam z nałogiem obcesowego prostowania włosów, bo przecież nie da się zapuścić włosów przy stałym niszczeniu ich prostownicą czy suszarką. Same plusy! 
    Pamiętajcie też, że ścięcie włosów to nie koniec świata i można w sprytny sposób bez doczepek przedłużać swoje włoski.




    Dziewczyny, nie bójcie się ściąć włosów bo wciąż będziecie wyglądać świetnie a jakaś mała osóbka na pewno się ucieszy z pięknych włosów, które przekazałyście. Niewielka rzecz a tyle radości. 




Co sądzicie o tych akcjach charytatywnych? 
Czy byłybyście w stanie oddać swoje włosy? 
 A może, któraś z was już podzieliła się swoimi włoskami? 
Dajcie znać w komentarzach!

51 komentarzy:

  1. Ja niestety mam za krótkie włosy aby je oddać ale gdybym tylko mogła to nawet bym sie nie wahała. Przynajmniej tyle mogę zrobić

    magdawiglusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja koleżanka chce oddać włosy, moje niestety nie sa wystarczająco długie :/

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. ja jestem szczęśliwą posiadaczką długich włosów ;)
    zapraszam
    mój blog |KLIK|

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi włosy rosną bardzo szybko,a nic z nimi nie robię tylko myję.Dlatego w marcu oddałam swoje 25 cm włosów do pewnej fundacji i jestem szczęśliwa, że mogłam sprawić komuś radość.
    świetny post!

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi włosy niestety bardzo wolno rosną i gdybym je teraz ścieła te 25 cm to niewiele by ich zostalo.

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Taka akcja jest serio świetna, szkoda tylko że moje włosy rosną mega wolno :(
    http://uglyographyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jestem jak najbardziej na tak, problem w tym, że moje włosy po rozjaśnianiu są zbyt zniszczone i jak na razie nie nadają się :/
    W wolnej chwili zapraszam do mnie na bloga liczę, że zostawisz po sobie jakiś ślad :* http://vickyemikor.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę ze takie akcje sa bardzo potrzebne i cieszę się ,że jest ich coraz więcej ;)
    Mój blog - klik ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam dodać obserwuje bardzo podoba mi się twój blog;)

      Usuń
    2. dzięki, ja również Twój obserwuje! :)

      Usuń
  9. hmmm, myślę że dałąbym radę jeśli poszło by to na cele charytatywne :P
    pozdrawiam,
    http://ylali.blogspot.com/ <- odpowiadam na obserwację ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne włosy!

    Zapraszam do mnie na nowy post! Koniecznie sprawdź, bo przygotowałam coś fajnego! ❤
    ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM
    facebook




    OdpowiedzUsuń
  11. Ja niestety mam okropne wlosy, bardzo zniszczone do oddania i krotkie. Niestety, bo bardzo bym chciala je oddac :)

    Buziaki xx ZYCIEDLAPASJI.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  12. Słyszałam o tym sposobie, jednak ja mam proste włosy więc u mnie to nie daje takiego świetnego efektu tak jak u ciebie :)
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo dobry pomysł :) ja chetnie też bym oddała jednak mam za krótkie by oddac i być z nich zadowolona po scieciu :)
    Pozdrawiam i zapraszam paulabiliniewicz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja uważam, że to jak najbardziej świetny pomysł. Warto pomagać :)
    www.pannakuchcewicz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. wedlug mnie jest to swietny i jak najbardziej szlachetny gest, ja osobiscie nie mam problemu z obcinaniem wlosow, gdyz jestem zdania, ze kiedys na pewno odrosna ;)

    co powiesz na wspólną obs? ja już i to z ogromną chęcią
    nowy post http://justemsi.blogspot.com/2016/11/gdansk-is-good-taste-by-drukarnia.html?m=0 odwdzięczam się za każdą obs 😉

    OdpowiedzUsuń
  16. To wspaniałe, że są takie osoby jak Ty, które poruszają takie ważne kwestie. Ja miałam bardzo długie włosy, które ścięłam do ucha. Są bardzo gęste i grube dlatego wtedy postanowiłam je oddać fundacji,cieszę się, że mogłam komuś pomóc! Chyba zrobię to po raz drugi.
    http://ciszamysli.blogspot.nl/

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja mam bardzo długie włosy, ale nie mam zamiaru ich ścinać. Nie wyglądam dobrze w krótkich włosach, a o darmowych perukach słyszałam wiele mitów m.in. że jest to nieprawda, a chorzy nadal muszą kupować włosy. Nie zagłębiałam się w ten temat, bo nie myślałam nigdy nad oddaniem włosów :)

    www.turqusowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Podziwiam właśnie takie osoby ;)
    ale ja osobiście bym nie skróciła i nie oddala włosów
    http://xthy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Jakiś czas temu poruszyłam na moim blogu ten sam temat. Zamierzam zapuszczać włosy jeszcze około 2 lata, ponieważ mam rozjaśniane włosy i jest to problem przy oddawaniu a zwłaszcza,że są bardzo zniszczone. Jednak za te około 2 lata może trochę dłużej zetnę je do takiej długości jakie mam obecnie ,a później wrócę do mojej mega krótkiej czupryny jaką miałam 2 lata temu ,bardzo ją lubiłam :)
    Pozdrawiam,kikawww.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Śliczne zdjęcia! Masz piękne włosy :)

    Zapraszam do mnie, masz szansę dostać zegarek za darmo!
    KLAUDENCJA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  21. Nigdy nie miałam okazji oddać włosów, aktualnie jest to jeden z moich celów. Najpierw zapuszczę włosy do ok. ud a potem zetne kilkanaście cm i oddam. Już raz miałam ścinane około 15-20 cm włosów ale wtedy jeszcze nie wiedziałam o istnieniu takich akcji ;-; Mam nadzieję, że kiedyś mi się uda spełnić ten cel ^-^
    Pozdrawiam!~☆
    http://kawaiinoyumeakamichan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Słyszałam o tych fundacjach jednak nie miałam okazji jeszcze oddać włosów. Ciągle je zapuszczam i mam je już naprawde długie ale póki co nie zamierzam ich ścinać :) Kiedyś na pewno przekażę moje włosy do jednej z fundacji :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękne masz włosy!
    Niestety ja nie mogę oddać swoich są farbowane i zniszczone

    http://www.strong-power.pl
    jeśli ci się spodoba skomentuj,zaobserwuj:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Farbowane też można! Tylko właśnie nie mogą być zniszczone :/

      Usuń
  24. W najbliższą środę oddaję włosy na fundację rak and roll. Na moim blogu na pewno pojawi się na ten temat post, także już zapraszam :)
    Fajnie, że napisałaś o tym.
    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetna sprawa! Ale ja nie byłabym w stanie ściąć włosów w obecnej chwili. Moja wymarzona długość to takie sięgające ud (każdy może mieć marzenia, tak? :D). Świetnie że przestałaś tyrać swoje włosy prostownicą. Kręcone Ci pasują:)
    evildivination.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Jak zawsze świetnie! Uwielbiam to, że prowadzisz bloga z taką pasją, a Twoje posty są tak dopracowane!
    Buziaki!
    nikolaprzybysz.pl-klikkk

    OdpowiedzUsuń
  27. Znam ten paten z dłuższym kucykiem, kiedyś go już widziałam, chociaż jeszcze nigdy nie próbowałam na sobie. Moja przyjaciółka ma już włosy za pupę i nadal zapuszcza, zamierza oddać je na cele charytatywne, ja nadal zastanawiam się czy swoje oddać, czy sprzedać :P
    zapraszam;
    http://amateurphotographywithart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. piękne masz włosy ! :) Ja ciągle zapuszczam swoje. Jak już będą bardzo , bardzo długie to też planuję ściąć do tali i oddać na peruki

    http://wazkowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Długo zastanawiałam się czy nie oddać swoich włosów na tą akcję i myślę, że kiedyś tego dokonam :)
    Mogłabyś kliknąć w linki w poście TUTAJ ? Dzięki ;*

    OdpowiedzUsuń
  30. Strasznie szanuje takie akcje. Ciężko jest zrozumieć chore kobiety będąc na naszym miejscu.
    Ja planuję zapuścić swoje włosy tak jak zawsze chciałam - do pasa. A kiedy się nimi znudzę - oddam fundacji :)

    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  31. Takie akcje są strasznie szlachetne, podziwiam każdą dziewczynę, która się na to decyduje bo niby to tylko włosy, ale jeśli są długie i zadbane to ciężko się od tak z nimi rozstać

    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    OdpowiedzUsuń
  32. Mnie od dłuższego już czasu marzą się długie włosy, dlatego od ponad już roku je zapuszczam. Cieszę się, że są takie fundacje i uważam, że ich pomysł jest świetny, zwłaszcza, że włącza się do niego sporo osób. Ja na pewno mam zamiar oddać włosy, gdy już mi się znudzą długie. Poza tym wtedy nie powinno być miejsca na smutek, bo jednocześnie mamy powód do tego, by się cieszyć, że możemy pomóc innym :)
    malinowynotes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Uwielbiam te akcje i ludzi, którzy pomagają chorym osobą oddając swoje włosy. Ja nie mam takiej możliwości, ponieważ mam krótkie włosy, ale wszystkie dziewczyny, a nawet i chłopaków bardzo gorąco namawiam.
    MIKOLAJKULICKI.BLOGSPOT.COM-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo podoba mi się taka akcja, jednak moje włosy są bardzo zniszczone, krótkie i rosną wolno, więc nic z tego :/

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie:
    Nowy post-klik!

    OdpowiedzUsuń
  35. Jak ja zazdroszczę Ci włosów.

    alexamariani.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja planuje swoje włosy oddać na fundacje :)

    Zapraszam do mnie. Będzie mi bardzo miło, jeżeli zostawisz po sobie ślad w postaci obserwacji oraz komentarza. ☺ normalbutdidnot.blogspot.com (click)

    OdpowiedzUsuń
  37. Oddanie włosów to trudna , ale bardzo dobra decyzja . Ja chyba mam troszkę za krótkie , zostało by mi ich bardzo mało . Jak zapuszczę to może się zdecyduje , ale na razie chciałabym je zapuszczać :))
    Włosy nie ręka - odrosną :D
    http://zwyczajnaminika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Mam długie i gęste włosy. Bardzo je lubię. Myślę jednak, że gdybym chciała zmienić coś w swoim wizerunku to wolałabym zapuścić je jeszcze dłuższe i oddać do fundacji niż zostawić po prostu u fryzjera czy też sprzedać. Uważam, że takie akcje charytatywne to super sprawa!
    przewrotowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Ta akcja jest świetna, ale ja swoje włosy ścięłam do ramion już jakiś czas temu i totalnie nie mam zamiaru ich zapuszczać.

    OdpowiedzUsuń
  40. Piękne masz włosy- moje też są lekko kręcone ale w ten denerwujący sposób- ani to grube loki ani delikatne fale, w efekcie czego nieułożone wygladają po prostu jak siano. Dużo muszę się z nimi namęczyć :( Pozdrawiam i zapraszam

    slavicpowerbeauty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Śliczne masz włosy. Ja chętnie oddałabym swoje włosy, niestety są za krótkie. W dodatku jest to typowe siano...

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! UNREALIZABLE

    OdpowiedzUsuń
  42. Ja niestety mam zbyt krótkie, a do tego zniszczone włosy jednak gdybym tylko mogła oddałabym je. Warto sprawiać ludziom uśmiech, nam i tak szybko odrosną, a komuś mogą one dać przeogromną radość :)
    m-artyna.blogspot.com-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  43. Wpis jak zwykle świetny, a ja chciałam Cię zaprosić na KONKURS na moim blogu!
    Do wygrania naprawdę świetne nagrody!

    KONKURS
    ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM



    OdpowiedzUsuń
  44. Ja też za krótkie włosy na taki czyn :/, ale gdybym tylko miała to bym je na pewno oddała!

    MÓJ BLOG
    MÓJ KANAŁ NA YT

    OdpowiedzUsuń
  45. Takie akcje są naprawdę świetne! Jeden z moich idoli zapuszczał włosy żeby właśnie oddać je dla jakiejś fundacji. Też kiedyś o tym myślałam, ale moje włosy są farbowane, zniszczone i chyba by się nie nadawały. Tak czy siak je zapuszczam i jeśli kiedyś będę miała okazję oddać je na fundację i będą dobre to na pewno z tego skorzystam.

    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. Lovely photos! I'm in love with your hair *-*
    Great blog! I'm following you! Follow back? ***
    http://omundodajesse.blogspot.pt

    OdpowiedzUsuń
  47. Jejku, dla mnie byłoby to ogromnym wyrzeczeniem! Ale myślę, że kiedyś wezmę udział w czymś takim. W końcu włosy nie ręka - odrosną ;)

    Pozdrawiam gorąco ♡♡♡
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komenatarz i poświęconą uwagę. Miło mi będzie jeśli mnie zaobserwujesz i pozostaniesz ze mną na dłużej, to daje mi mega kopa do działania :)